سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استراتژی های جدید بازاریابی برای کلینیک های دندان پزشکی

مجموعه کارهای مرتبط با بازاریابی برای دکترها و کلینیک های دندانپزشکی، مشتریان جدیدی را به همراه خواهد داشت. این اقدامات همچنین منچر به تحکیم روابط با بیماران فعلی شده و تبلیغات دهان به دهان را بهبود بخشیده که خود بیماران جدید برای کلینیک دندان پزشکی به همراه می آورد.

اگر می خواهید کلینیک دندان پزشکی خود را پیشرفت دهید باید به فکر اجرای تکنیک های جدید بازاریابی باشید. شاید می دانید که نیاز به اجرای استراتژی های بازاریابی دارید اما نمی دانید که چطور باید آن را انچام دهید.

مانند سایر کارها هیچ جواب قطعی و هیچ استراتژی ثابتی برای بازاریابی وجود ندارد و شما باید متناسب با بودجه و شرایط خود استراتژی بازاریابی کلینیک دندان پزشکی مناسب خود را پیدا نمایید.

برای اکثر پزشکان استفاده ترکیبی از چندین تکنیک بازاریابی می تواند نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد. در زیر مورد به چند روش بازاریابی موثر برای کلینیک های دندان پزشکی اشاره شده است.

بازاریابی کلینیک دندانپزشکی

فعالیت در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام و لینکدین) و ارتباط بیشتر با بیماران 

 

همانند سایر مشاغل دکتر ها نیز باید در شبکه های اجتماعی مختلف حضور یابند و با استفاده از تکنیک های سوشل مدیا مارکتینگ ارتباط بهتری با بیماران شان برقرار کنند.

همچنین دندان پزشکان می توانند با پست کردن نکات آموزشی در خصوص مراقبت از دندان به بیماران خود اطلاعات مفید دهند و از این طریق احترام و اعتبار بیشتری در میان مردم پیدا کنند.

دکتران و دندان پزشکان می توانند برای افزایش مشتریان مطب یا کلینیک خود تخفیفات زمانی در نظر بگیرند و آن را از طریق شبکه های اجتماعی اختصاصی شان به بیماران اطلاع دهند.

استفاده از گوگل ادز و سئو لوکال برای کلینیک های دندان پزشکی

 

دندان پزشکان باید پس از طراحی یک وب سایت مناسب با طراحی جذاب به فکر افزایش ترافیک آن برای یافتن مشتریان جدید محلی باشند. برای مثال اگر در منطقه سعادت آباد تهران کلینیک دندان پزشکی دارید می توانید با تمرکز بر سئو لوکال یا محلی با کیوردهای همچون:

  1. دندان پزشک در سعادت آباد
  2. کلینیک دندان پزشکی سعادت آباد
  3. دندان پزشکی در غرب تهران
  4. و ...

وب سایت خود را برای نتایج گوگل بهینه سازی کرده یا با گوگل ادز به ازای این کلمات کلیدی برای خود مشتریان جدید پیدا نمایید. هزینه این تبلیغات در مقایسه با سایر تبلیغات اینترنتی بسیار به صرفه بوده و می تواند با هزینه مناسب مشتریان جدید زیادی برای کلینیک دندان پزشکی به همراه آورد.

تعامل بیشتر دندان پزشکان با انجمن های محلی و مردمی

 

از آنجایی که شغل دندان پزشکی به گونه ای کسب و کار محلی محسوب می شود، یک دندان پزشک باید با حضور مداوم در انجمن ها و رویداد های محلی خود و کلینیک دندان پزشکی اش را تبلیغ نموده و مشتریان جدیدی پیدا کند.

همچنین دندانپزشک می تواند با ارائه تخفیف های مناسبتی یا خیریه برای بیماران خاص، محبوبیت خود را بین مردم آن شهر افزایش داده و خود به خود مشتریان جدید نیز پیدا کند.

 

استفاده از مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) برای حفظ مراجعین کلینیک دندان پزشکی

 

حفظ مشتریان و مراجعین کلینیک دندان پزشکی اهمیت زیادی دارد اما همچنان پزشکان زیادی وجود دارند که با مفهوم CRM چیست؟ آشنایی نداشته و نیازمند مشاورین بازاریابی برای استفاده از آن هستند. 

مشاورین بازاریابی برای کلینیک های دندانپزشکی می توانند با جمع آوری اطلاعات و داده های بیماران کمپین های بازاریابی ایمیلی و پیامکی مناسبی طراجی کرده و از این طریق کدهای تخفیف مناسب به بیمارانی که دفعات زیادی از خدمات کلینیک استفاده کرده اند بدهند.

استفاده از استراتژی بازاریابی دهان به دهان در کلینیک های دندانپزشکی

 

تعداد زیادی از بیماران جدید معمولا دکترها و کلینیک های دندان پزشکی را از طریق تبلیغات دهان به دهان، و بر اساس توصیه های بیماران قبلی پبدا می کنند. در بیزینس مطب ها کلینیک های دندانپزشکی هم اهمیت دادن به رضایت بیماران قبلی می تواند نقش بسیار زیادی در بهبود رضایت بیماران جدید ایفا کند.

مردم معمولا دندانپزشکانی را که کیفیت کاری خوبی داشته باشند به آشنایان و دوستان خود معرفی می کنند و دکترها با تاکید بر رضایت بیماران می توانند مشتریان جدید برای خود پیدا نمایند.